mandag 21. juni 2010

Funderinger fra fluktstol



I går ettermiddag da jeg hadde rigget meg godt til i fluktstolen, kunne jeg plutselig se far i huset sette kursen mot vaskeskapet. Nå har jeg vært gift med mannen i 14 år (i morgen), så jeg kjenner ham godt nok til å skjønne at han nok ikke hadde tenkt å ta badet. Det var selvfølgelig nok en gang sykkelen som stod for tur. Jeg må si at jeg aldri helt klarer å slutte og forundre meg over mannens utrolige arbeidslyst og virketrang når det gjelder renhold av sportsutstyr og framkomstmidler. Biler poleres etter alle kunstens regler, ski renses med nennsom hånd og i går ble altså et arsenal av bøtter, koster, kluter, børster og vaskemidler linet opp mens sykkelen ble demontert ned til den minste detalj for at alle dens 1999 bestandeler kunne renses fra alle kanter....og dette er altså den samme mannen som sikkert ikke har reflektert et sekund over at vi snart kan sette poteter på badet i kroken bak do...
Er det noen muligheter for at denne rengjøringsiveren kan overføres til også å gjelde hus og hjem...?? Jeg tror vel ikke det.....

Netty

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når emaljepikene får kommentarer blir de veldig glade og smiler sine hviteste smil....