mandag 11. april 2011

39 år og 364 dager- en statusrapport


..Det fryktede fire null nærmer seg med stormskritt- grepet av lettere panikk i ettermiddag konkluderte jeg med at grep må tas, enten i form av


A: injeksjoner av store mengder Botox

eller som

B: farging av ettervekst, da midtrabatten troner som en gråstenked manifestasjon over at eieren av hårprakten er en middelaldrende dame


Endte opp med det siste og ringte ny frisør da min gode gamle er i permisjon

- Hei!! Du snakker med Trudy, hva kan jeg hjelpe deg med?

N: Netty heter jeg, jeg skulle gjerne bestille en klippetime.

T: Så hyggelig , Netty. Hvilken frisør går du hos, Netty?

N: ...eh.. jeg har ikke vært hos dere fø....

T: Så hyggelig, Netty. Passer det onsdag kl 11 hos Linn, Netty?

N: (...grrr...slutt og "Netty" meg for svingende...)- onsdag kl 11 passer fint.

T: Så fint, Netty. Trenger du noe annet enn en klipp, Netty, en kur eller noe, kanskje?

N: ...eh..ja , jeg skulle gjerne farget litt ettervekst

T: Så hyggelig, Netty!

N: (..dobbeltgrr..det er ikke hyggelig med ettervekst, jeg VIL ikke være grå)

-sier selvfølgelig ingenting, er da snill pike og godt oppdratt...

T: Da setter jeg opp litt ekstra god tid til deg, Netty, så kan du og Linn bli godt kjent!

N: (..kvadruppeltgrrr...jeg vil ikke bli godt kjent med Linn, jeg har mange gode venner..grr,grr)

T: Så fint, Netty. Velkommen til oss, Netty!


Så folkens, på onsdag ser jeg nok adskillig yngre ut uten grå midtstripe- og jeg har nok også fått en god venn i Linn, tenker jeg.


Netty

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Når emaljepikene får kommentarer blir de veldig glade og smiler sine hviteste smil....