tirsdag 25. mai 2010

Spede spira lyt få stå......der den troner alene i krukken som en aldri så liten bauta over husfruens totale mangel på grønne fingre. Her er resultatet av høstens innsats i hagen- et uhorvelig antall løk ble forsøksvis satt ned i krukker- og en liten tass klarer såvidt å stikke hodet opp av jorda...
Det kan selvfølgelig ha vært relativt kjølig i denne krukka i vinter med de temperaturene vi har hatt...en annen forklaring på relativt mager tulipanavling kan være at løkene hadde blitt forkultivert i skapet i gangen over en lengere periode (les "år") og at årgangslagring av blomsterløk ikke er noe sjakktrekk- hva vet vel jeg? Det jeg imidlertid vet er at jeg venter minst en sesong med å søke om medlemskap i hagelaget, og at jeg snart må ut og skaffe vakre (og hardføre) planter til krukkene slik at alle som går forbi kan se på mitt bugnende blomsterflor og tenke at "her bor det en dame som er sin hage verdig"

Netty

1 kommentar:

Når emaljepikene får kommentarer blir de veldig glade og smiler sine hviteste smil....