tirsdag 7. juni 2011

Det er mange til å ta hensyn til når man dekker et middagsbord. Det er da ikke servietter, lys og duk Hetty har i tankene, men bestikk.

De fleste synes at det er helt OK med den vanlige gaffelen med fire tagger:


I bestikkskuffen finnes det derimot to gafler med tre tagger. Dukker de opp skjer enten dette:

-NEI, JEG VIL IKKE HA GAFFELEN MED TRE TAGGER!

-DET ER IKKE EN GAFFEL, DET ER EN TREFORK!

Eller dette:

-JIPPI, JEG FIKK GAFFELEN MED TRE TAGGER!

-DET ER IKKE EN GAFFEL, DET ER EN TREFORK!




Det er de yngste som hhv vil ha, eller ikke vil ha denne gaffelen,(husker aldri hvem), og den eldste som ser seg tvunget til å bidra med faktainfomasjon. HVER GANG.

Hetty

2 kommentarer:

  1. Ha,ha ja dette kjenner jeg igjen. Hver eneste gang så må storebror komme med faktaoppysninger, every fu&%gs day. ;) Er nok pedagogisk anlagt. Men de er nå skjønne da. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Haha, det er en fiskegaffel...Og vi har en slik på hytta, og den satte jeg himmel og jord i bevegelse for å få æren av å benytte ved hvert måltid da jeg var liten.

    SvarSlett

Når emaljepikene får kommentarer blir de veldig glade og smiler sine hviteste smil....